fy for satan kor møkke sur æ e i dag!

vi starter på nytt kurs i dag, det er totalt bachelor. Som er greit om du ikke tilfeldigvis holder på å avslutte masteren din. Jeg forventer litt høyere listelegging.
 
Istedet for å gneldre over interne anliggender, skal jeg drive utadrettet virksomhet og gjøre narr av Stockholms slogan: the capital of Scandinavia.
Haha. Kan tenke meg København er bra sur for at de ikke rappet den. Helsinki prøver seg jo med The Food Capital of Scandinavia, og det må de jo gjerne, sjøl om det er litt uvanlig at en hovedstad ligger utenfor området den representerer. Moss, the potato capital of New Zealand!
Og strengt tatt kan man jo diskutere om danskene skal få være med, de ligger ikke på den skandinaviske halvøy, det er det bare Norge og Sverige som gjør, men nå som Stockholm har bestemt seg for å være hovedstad i Skandinavia får vi heller slippe dem inn, det blir litt stusslig for Stockholm å være The Capital og Sweden and also Norway! så da får heller Danmark være med, sjøl om begrunnelsen for at kongeriket Danmark er med er med, er den sterke kulturelle tilknytningen- spørs om grønlenderne er helt med på den. Men igjen, for Sveriges skyld, til en løsrivelse er et faktiat, Stockholm, the Capital of Sweden, Norway and some of the smaller Danish islands, det blir for krøkkete.
Så det er greit. Sjøl om ordet "Scandinavia" på engelsk oftest refererer til halvøyen. Og slagordet er på engelsk. Prikkprikkprikk, liksom.

Og jeg er fornøyd, jeg har brått og uten innsats bodd i alle de skandinaviske hovedstedene! Ettersom det jo bare er en.

I morgen blir det avstemning her på bloggen, da forventer jeg oppmøte og klarsinn fra dere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avstemming? Æ e med :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Glimrende resonnert.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...