Vitrineskap

Det regner. Det er litt deilig (når man er inne) for sommer er tross alt ikke helt normalt.

Jeg har vært på steinhistorisk museum, men det er ikke det det heter. Og sett på stein. Det var så spennende at etterpå måtte jeg nesten sove litt. Jeg er ikke ironisk nå men det er vanskelig å forklare.
Og så var det noen utstoppende mennesker, og noen apeskjeletter og det er jo akkurat som bittesmå mennesker! Veldig spennende.
Og en hel skuff med døde kolibrier!
Hvis jeg skulle hatt et hus som var alt for stort, skulle det vært et museum.
(og litt magisk helst sånn at man ikke måtte drive å vaske gulvene og tørke støv)
(eller jo, det hadde vært en artig dugnad med alle kompisene samlet, tørke tapirer og flytte på krystaller!)
Men ikke et sånt museum der det kom inn folk hele tiden fordi det hadde åpningstider. Det er ikke noe særlig.
Og dessuten hadde det nok vært litt skummelt med så mye plass og glassøyne overalt.
Kanskje det holder med en skuff med kolibrier. Skjønt det blir jo ikke den helt store dugnaden utav det...
Ok, da ville jeg nok tross alt heller hatt hele museet, men det skulle være et stort og triveligsinnet museum, og jeg skulle aldri vært alene hjemme, ikke på natten iallefall. Og med adskilt kjøkken og stue og soverom, jeg skulle ikke ha sengen mellom ulvene og neanderthaleren.

Nei men dette blir bra! Jeg gleder meg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har et hus som ligner til leie akkurat nå, eller det ligner kanskje ikke så veldig, bare litt; det trengs definitivt en dugnad (selv om det ikke er noen tapir å tørke støv av) og selv om det ikke er en skuff med døde fugler der er jeg helt sikker på at du finner både døde mus og døde rotter i veggene. Interessert?

frk. Figenschou sa...

nei det blir jo HELT feil! jeg vil ha et slags naturhistorisk museum, ikke en rønne.

Anonym sa...

Javel, ja nei, da kan jeg ikke hjelpe deg.

Jaja, du får ha ei god helg likevel :)

Anonym sa...

Dæsken kor æ kommentere uten problemer her nu; æ trur Blogger har en ekstremt god dag!

frk. Figenschou sa...

og hver gang med hver kommentar bare én gang!

Nick Muddyfoot sa...

Jeg kan godt forestå innsamling av lemen til deg. Etter å ha hengt til tørk en stund, er de klar for bruk. Men du kommer ihvertfall til å trenge mer enn en skuff, kanskje til og med mer enn et hus.

frk. Figenschou sa...

pappa ringte og sa han hadde noen døde fugleunger, i reir og alt, så nå er jeg i gang, jeg mangler bare huset.

Nick Muddyfoot sa...

Du som liker veps, kommer sannsynligvis til å elske fugleloppene som befinner seg i reiret.

frk. Figenschou sa...

han skulle fryse det.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...