mer vev for det er så gøy

Her gjør jeg klar renningen og teller tråder. Hver gang jeg gjør det lærer jeg meg en ny måte å IKKE gjøre det på, til jeg lærte meg å gjøre det på denne måten. Eller, også denne gangen ble det litt feil, men neste gang ble det rett komplett med litt lengre mønstertråder.




 Her er veven ferdig tredd og klar til vevings.



 Ja: vevings!




Her har jeg vevet over halvveis. For før man kommer halvveis henger det ei svær garnknute på kroken ved veggen/ vinduet som er resten av renningen. Når man kommer halvveis løser man den opp og så er man plutselig ikke lengre nesten ferdig. Man vever altså begge båndene i ett (for dem som har to bein) og klipper i to.



Her er jeg igang igjen, men denne gangen målte jeg opp mønstertrådene først, dytta stolene litt mot hverandre, og målte opp undertrådene (blablabla, jada) og det funka veldig bra. Man blir litt svimmel av å leke fortfilm-stolleken med seg selv mens man holder i et garnnøste.


Jeg trer i veven. Ingenting er så kjedelig som det.
Ingenting.
Her kan man se det ferdige forrige båndet i en tull bak renningstråden til det nåværende prosjektet. Progress!

Og nå vever jeg på bånd som Solemia skal få. Jeg hater det blå garnet, to tråder har røket allerede. Det er ikke så komplisert å bytte dem ut altså, de er jo ikke mønstertråder eller noe. Man blir bare litt grinete.


Neste billekavalkade bør vel bli når jeg monterer de svarte båndene.....snart.

9 kommentarer:

Bergljot sa...

Jøss!!!! Jeg er sykt imponert. Du er utrolig flink.

frk. Figenschou sa...

klapp klappklapp på skuldra og rødme kledelig: takk!

paaskeharen sa...

å veve det er å leve, som det i sin tid ble hevdet i lillelørdag.

frk. Figenschou sa...

og som the Stig sier hver eneste gang jeg setter meg ned med veven.

paaskeharen sa...

Men for enkelte er å steve å leve også.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastisk! Fyller en hel stue dette prosjektet. Og fint smil i vinduet.

Men det må da ta sinnsykt lang tid å veve?

frk. Figenschou sa...

Det fyller bare hele stua mens jeg trer og akkurar mens jeg vever. Ellers ligger det i en tull i vinduskarmen. Og ja det tar fryktelig lang tid. Ett sett tar et par måneder. Ti cm tar fort en times tid. Og så blir man lei.

frk. Figenschou sa...

Det fyller bare hele stua mens jeg trer og akkurar mens jeg vever. Ellers ligger det i en tull i vinduskarmen. Og ja det tar fryktelig lang tid. Ett sett tar et par måneder. Ti cm tar fort en times tid. Og så blir man lei.

frk. Figenschou sa...

Det fyller bare hele stua mens jeg trer og akkurar mens jeg vever. Ellers ligger det i en tull i vinduskarmen. Og ja det tar fryktelig lang tid. Ett sett tar et par måneder. Ti cm tar fort en times tid. Og så blir man lei.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...