Liste! Og....GNYTTER!

Vanligvis svarer jeg på disse listene helt etter hukommelsen, men den er jo ingenting verdt, ikke engang underholdningsverdi har den lengre, så jeg har ctrl+c

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jeg var i forliksrådet! Og jeg tok det på strak arm. Altså, jeg bestemte meg at denne konflikten var verdt det. Ellers unngår jeg konflikter og blir dårlig i magen av dem.
  
Höll du något av dina nyårslöften? 
Øh, aner ikke. Hadde jeg noen? Hvis det var å drikke mer sjampanje så var holdt jeg ikke det. Om det var å være nådeløs mot køsnikere så holdt jeg vel kanskje ikke det heller.

Kommer du ha några nya för nästa år?
Jeg skal forsøke å være hyggelig, redelig og ordentlig.
  

Blev någon av dina kompisar föräldrar i år?
Ja, Ako! Til en rødhåret liten japaner.
  

Dog någon som stod dig nära? 
Ja, hva skal jeg si. Tante Ruth døde, hun sto meg ikke forferdelig nær, men jeg var ganske ofte på besøk og hun var den siste i den eldste generasjonen.
  

Vilka länder besökte du?
Finland. Sverige. Bakvendtland.

Är det något du saknar 2018 som du vill ha 2019?
Arbeidsglede og arbeidslyst. Energi. Men jeg tror det kommer!
  
Vilket datum från 2018 kommer du alltid att minnas och varför?
Ingen. Jeg er ikke så god med datoer, jeg husker ikke lengre helt sikkert hvilken dag pappa døde. Men jeg fylte jo førti, det var 25te april. Det var en fin dag, egentlig.
  

Vilken var din största framgång 2018?
Det der at jeg kjente at jeg kunne ta en konflikt.
  

Vad är du mest nöjd med?
At jeg bygde om rommet til Jendor mens han og the Stig var på ferie. Og ordnet med forsikringene!
  
Största misstaget?
Jeg tror jeg skal forsøke å la være å dvele ved det.
  

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Siden november har jeg vært forkjølet fire ganger. Ja fader så hadde jeg jo kreft.
  

Bästa köpet?
Ja ikke var det lesebriller ikke!
  

Vad spenderade du mest pengar på?
Lesebriller.
  

Gjorde något dig riktigt glad?
Jeg blir glad av han store og han lille jeg bor med. Altså men ikke sånn der euforisk på daglig basis. Heller ikke som enkelthendelse. Et sånt år har det ikke vært.

Vilka sånger/band kommer du komma ihåg från 2018?
Fun fact: jeg hører ikke på musikk

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jeg var vel marginalt gladere enn i 2017, men tristere enn alle andre år.

Vad önskar du att du hade gjort mer?

Er det selvkritikk? Genuine ønsker? Skjønner ikke spørsmålet. Jobbet. Og så skulle jeg jo selvsagt ønsket at jeg hadde blitt feiret og hyllet og besunget og premiert for mine menneskelige og faglige kvaliteter i større grad.

Mindre?

Jeg skulle ønske jeg kunne brukt året mer på vanlige ting som å lage kunst og mindre på å administrere jobbkatastrofer og å være trist.

Hur tillbringade du julen?

Med den store og den lille familien. Og så har jeg lest masse. Det var deilig.
  

Favoritprogram på teve?
eh øh eh. Har ikke TV
  

Bästa boken?
Barkskins, om jeg leste den i år? Eller var det i fjor?

Himmel og hav, dette ble jo ikke særlig interessant. Nå husker jeg hvorfor jeg pleide å ta sånne lister etter hukommelsen/basert på hva jeg skulle ønske sørsmålene heller hadde vært.

Godt nytt år, alle. Måtte dere alle få som fortjent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt nytt år! Joo, dette var sååå interessant! I går blei eg nervøs - har ho tenkt å slutta å skriva?? Nei, det skulle berre bli mindre, og sett frå min ståstad, må det vera krevjande og vanskeleg å skriva blogg, så eg skjønar det. Så kjem denne herlege oppsummeringa i dag. Og eg har googla den boka, og det sette i gang ny runde med overveging, korleis skal eg driva bedrifta mi vidare... Du rører opp i hovuda våre på ulikt vis. Men gjennomgåande kjenner eg på glede og håp når eg les bloggen din. Glede fordi du gjev tru på det gode i menneska, og av det kjem håpet for verda.

frk. Figenschou sa...

Nå måtte jeg OGSÅ google Barkskins for å se hva du hadde fått opp som førte deg så langt som å ta en runde på hvordan du skal drive bedriften din! Spennende!

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...