check check check

I dag ble det litt fiksardagen. Symaskinen var ferdig! Jeg har ikke turt å teste den, men den er ferdig. Hun som reparerte den var bare helt upåvirket da jeg sa at syv månder var litt lenge. Haha! Sånn vil jeg også være.
Og så har jeg lyxat till det med en helt unødvendig presang til meg selv, som jeg har fundert på å kjøpe i tre år, men så var jeg litt full en dag (to glass vin) og så bestilte jeg den på nett, og TAKK, fullesilje, du er min beste venn. 
Begge disse to opphentningene fordrer at man drar til kommunens yttergrense, vel, ikke helt, men sentralt er det IKKE, og jeg har også vært hos fysioterapeuten med mine slitne knær OG hengt øverst i stillaset som snekkeren kom og flytta til slutt, og det aller aller aller verste jeg vet er å skrape maling med malingsskrape syv meter over bakken. Det hjelper med stillas, men herregud. Men det aller beste jeg vet er når jeg har gjort ting ordentlig så nå skraper vi det bordet bak takrenna, grunner og maler det. 
Jeg har malingsflass i bihulene og bak hornhinna.
Og så har vi også vært og kjøpt en kilometer tau og begynt på innkjøpet av 140 strammebånd, det meste tar jeg på nett men jeg liker også å støtte det lokale næringslivet. 
Og et ausekar. Og ny propp til båten. Hos det lokale næringslivet.
Og så var jeg hos en bekjent og hentet knotteplast, jeg tror jeg ropte ut i den lokale hagegruppa på facebook, og hun sa bare hent, og det er noe av det jeg elsker med å bo i Kirkenes, man vaser inn i hagen til noen man ikke kjenner, har fått beskjed om at knotteplasten er bak skjåen og saksa ligger på haugen med rekved i drivhuset, så holder man på og måler opp og forsyner seg, mens man beundrer den fantastiske plassen hun har fått til der bak, drivhuset! platten! ripsen! og så har man knotteplast og kan dra hjem og henge opp ned øverst i stillaset igjen mens man funderer på om man skal legge opp til kaldspiring eller varmebenk i den snart nyfora blomsterkassa.

Det er sånn jeg ser for meg at det er å være pensonist. Hver dag. Jeg vil være pensjonist.

I ettermiddag skal jeg på foreldremøte og det er ikke så pensjonistete, i prinsippet. 
I morgen skal jeg male mer oppe i det stillaset/den stillasen og svare på mail og bestille mer strammebånd og planlegge en sending av 517 pinner. Og muligens lure meg til litt blomsterkasseforing eller lignende.
 

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...