Her hjemme

Åh. Nå er vi hjemme og det er tusen ting som skal gjøres men siden været setter en stopper for den viktigste tingen som må gjøres blir det liksom som en liten bremse på de andre tingene som må gjøres. 

Jeg synes det er veldig fint å være hjemme og har ikke lengre mest lyst å bo i Stockholm. Jeg har kjøpt sasspon og frakk, og barnet har fått i foræring ca ti kilo med messmör av en kompis av meg. Han ble veldig glad. Ungen altså. Og så fikk vi en sms av SAS om at flyet var fullt så vi kunne sjekke inn én hånbagasje, så da pakket vi messmøret godt inn og dro på flyplassen (for å dra, ikke bare for å forsende messmör) men der var det jo ingen mulighet for å sende handbagasje som innsjekket bagasje, så takk for den, og vi måtte drasse vårt flytende smørbare messmør gjennom sikkerhetskontrollen og gjett om det ble stopp. I gamle dager, sånn ca i mai, hadde alt blitt indratt og kastet, men nå ble det til vår lettelse bare dobbelsjekket med en maskin (og det tok hundre år) så nå står det i kjøleskapet. 

I dag skulle vi egentlig dratt på hytta for å male den, men i morgen og overimorgen skal det regne, og det slutter jo på et tidspunkt men det er jo ikke sånn at hytta er knusktørr i det det slutter å regne, så vi vet ikke hva vi skal gjøre siden det å dra uansett er en ekspedisjon som må anpasses med hundre andre personer og deres repsektive tidsskjema. 
I dag fikk jeg ihvertfall sendt inn en klage på snekkeren til Forbrukertilsynet, og minnet min webutvikler på at hjemmesiden ikke kan oppdateres, og så må jeg bare levere datamaskinen inn til reparasjon en gang til og få sendt en utstilling til Bergen. Og så kan jeg begynne å puste med magen igjen.
Og så har jeg bestemt meg for å levere en pose til Fretex hver uke og kaste en ting hver dag (i går ble det en pose med eple- og kanelte som jeg aldri kommer til å drikke og som sikkert er fem år gammel, hvem vet hva det blir i dag?) for vi fikk litt sjokk av overgangen minimalistisk residencyleilighet - makismalistisk bolighus og trenger å renske litt opp her. 

Nå er det planleggingsdag helt frem til skolestart så det  hadde vært fint med en hyttetur, men ikke i regnet. Får se hva vi gjør. Er litt stressa. 
Men har kjøpt maling og sendt klage, det var to viktige ting. I det minste.

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...