Orging og dorging

Veldig fornøyd med den overskriften selv om det ikke blir så mye dorging av grunner som skal kommes nærmere innpå her.
På fredag skal vi endelig komme oss på hytta, helst allerede torsdags kveld men da er det meldt orkan (i kastene, åkei) og det er liksom ikke da man trives best i båt. Egentlig skulle vi ta vår egen båt og motoren til mannen med innestemmen, men båten ligger ikke ute og han hadde ikke tid til å hjelpe oss ut med båten et tidspunkt der været ikke var livsfarlig, så vi har orget skyss med naboen hans. Naboen gjør det for bensinpengene så det er jo hyggelig, samtidig kjører han lasteskip så det blir jo litt. Nå skal skipet lastes med maling og malingskoster og diverse diverse, og hvorfor ikke ta ut ny dyne samtidig, så det er jo greit og det blir deilig å få malt. Men så mye dorging blir det ikke når man ikke har båt selv og dessuten liker jeg ikke å dorge på Harefossen uansett, 
såh, 
men nå orges det utfart og pakkes og prekeveres og graves makk og letes etter stålfortommer og stormkroker og malingsskraper, og jeg tror tilogmed the Stig innerst inne gleder seg bittelitt. 

Og så har jeg også, i all orgingen, ryddet litt i Jendors del av stua og biblioteket, for det skal jo nedskaleres i maksimalisthjemmet og han tar jo litt plass med sitt nedarvede hoarder syndrome, og det hjelper ikke at noen har funnet ut at i de få hyllene han har til rådighet, der skal fjorårets skolebøker LIGGE og ta opp så mye plass som mulig, og man bare ÆRLIG TALT ER DET FAKTISK SÅ SANNSYNLIG AT VI PLUTSELIG OG SÅ OFTE KOMMER TIL Å FÅ BRUK FOR GAMLE SKOLEBØKER AT DET KAN FORSVARES AT DE TAR OPP PLASS HER PÅTVERS ISTEDETFOR Å LEGGES I KJELLEREN og det er jo ingen som svarer på sånne spørsmål så jeg begynte å rydde i einstapfen-hyllene, og
i all hemmelighet kastet jeg masse. Som aldri kommer til å bli savnet. Gamle perlinger og kindereggfigurer og en kjemperose i plastelina og lignende greier.
Jeg skal jo kaste en ting om dagen men er veldig usikker på om det gjelds når man kaster andres ting. På den annen side kommer jo andre ikke til å kaste noe selv. 

Kastet i går: to bokser drops med kunstig søtningsmiddel jeg fikk i julegave for fire år siden.
Kastet i dag: muligens noen andre sine ting. Må skjerpe meg til i morgen. Men har gjort klar en pose til med klær og sko til Fretex så der er jeg i forkant.

Også ørlite granne usikker på om løsningen Denne tar jeg med på hytta! er innafor.
Men litt?

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...