Levelig mandag etter levelig helg

I dag er det mandag. På den måten at det virkelig merkes godt at det ikke er søndag eller lørdag eller tilogmed fredag. Nå er det bare å komme seg opp og ta i et tak!
Men jeg har det litt fint på verkstedet nå så selv om tilogmed jeg, som jobber helt fritt, har mandager på mandager så er det en levelig mandag. 
 
På fredag (mmmm, fredag) var jeg hos optikeren med disse brillene jeg jo ikke ser med og det viste seg at glassene var satt feil i. Og da er jo slipt til innfatningene så da må de bestille nye glass. Først prøvde optikeren seg med å bare klemme neseputene sammen så brillene satt mye høyrere, men da sa butikksjefen men vil du ha brillene sånn de er jo langt over øyenbrynene, og jeg så meg i speilet og tenkte at nei jeg vil ikke ha brillene SÅNN. 
Nå vet jeg ikke om jeg skal gå med disse nye brillene med feilplasserte glass for å ikke miste all tilvenningsjobben jeg tross alt har gjort, eller om jeg bare kan bytte tilbake til de gamle, deilige, klare brillene mine som jeg ser klart med. (mmmm, se klart.)
 
Universitetet i Tromsø har ikke kommet noe videre i saken Vi har piratkopiert og publisert andres åndsverk på nett, og jeg har sendt en mail og sagt at nå har dere tenkt nok. 
Det er de sikkert ikke enig i for de er en stor institusjon som gjør som de vil og jeg er en ensperson som ikke liker at folk bare gjør som de vil, men får se hva de svarer. 

Nei, nå bytter jeg briller. En måned i tåka for være nok. 
 

 
 
På søndag gikk vi tur. Vi hadde med Jendor og selv om vi nå er kommet dit at han kan eltes hjemme så ble han med denne gangen og det var veldig fint for han vil se nærmere på alt vi andre bare freser forbi og nå måtte vi også se nærmere på alt:












Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...