Hvor? Hva? Vadå? Mer kake!

Det er så fristende å fortsette med ukedagene i overskriften når man først har begynt. Trivelig tirsdag etter levelig mandag! Tvilsom tirsdagsfølelse! Tirsdag tutturuttitei! Og så videre. Men jeg skal ikke. Neinei.

Jeg sover dårlig for tiden og det er nok mørket. Tror jeg. Jeg vil sove og spise som en annen bjørn på vei inn i hi. Sulten og trøtt, det er november for meg. 
Dere vet det der meme-et (hvordan uttaler DU meme?) der det er en figur som sover og så bråvåkner vedkommende og bare Where's the hell is my birth certificate? (Og hvor er DIN fødselsattest?) Vel, jeg bråvåknet på samme vis og bare Hvor i helvette er dødsmaska mi? For dere som har hatt en oppvekst utenfor påvirkningen av Musikk, dans og drama så er en dødsmaske en avstøpning av ditt eget ansikt. Egentlig når du er død da, men om du gjør denne avstøpningen når du er levende kan du bruke den til å produsere masker på. Som passer til deg selv. Jepp. Jeg har en sånn fra da jeg var ca 18-19. Hvor er den nå? Hvor er den?
Fikk ikke sove igjen. Var dessuten sulten. 

Dansen med Universitetet i Tromsø forstetter, jeg har bedt om en referanse til fakturaen min som jeg skal sende for billedtyveri, de bare Saken din er fortsatt under behandling. Og jeg bare VADÅ "behandling"? Eller det jeg skrev var at jeg måtte få minne på at jeg BA ikke om å få sende en faktura, medmindre de hadde en for meg, for BONO, og for fagforeningens advokats hittil ukjent hjemmel som ga dem rett til å publisere andres åndsverk, så kom de til å bli fakturert for billedbruk. Og hvis de hadde en sånn hjemmel så regnet jeg med at de hadde den klart for seg FØR de publiserte. 
Altså, det er ikke umulig at de vet av en sånn hjemmel. Men VADÅ "behandlingstid"?

Sukk. Skulle ønske fagforeningen hadde en operativ advokat. 
 
Jo, husker dere at jeg for ca en dag siden skrev om å ikke gå i arbeidsklær på jobb og konsekvensene av det? Jeg har jo tatt konsekvensene av det og går i arbeidsklær på jobb. Jobber forberedt og uimpulsivt, tar forholdene til etteretning. Så, i går, da jeg sto med flytende tusj oppover albuene, oppdaget jeg at varmtvannet var borte. Altså at det ikke var trykk når man skrudde det på. Man får jo skylt bort det verste også i kaldtvann men varmtvann er nå mer enn optimalt, og jeg er sånn lokalisert at skal jeg gå til en annen vask så må jeg gjennom en tre fire dører som da får tusj og lakk på dørhåndtaket som andre kan få lov å ta med seg videre. Mens jeg drypper rundt på gulvene på min ferd. The Stig som har kontor i samme bygg oppdaget her om dagen at det kom dryppelyder fra inni skapet på atelieret hans, og ganske riktig der kom det vann fra oven, så noe er det jo som foregår med vannet, han ble kvitt sitt etter litt panikktelefonering men jeg vil ha mitt tilbake og har også telefonert og der er det ikke fremdrift. 
I dag har jeg arbeidet med engangshansker, men skal jeg gå i kantina og vaske pensler og trykkruller oppå stekepanner og lunsjservice? Da blir ingen glad.  

Jeg vil ha varmtvann.
Jeg vil ha fakturaadresse og referanseperson fra UiT.
Jeg vil ha kake, brød, sjokolade og rødvin.
Jeg vil sove. 
Ellers er det bra.


Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...