Hode, skulder kne og tå kneogtå magen med

Jeg er hjemme i dag for jeg har vondt i hodet. 
Forrige mandag var jeg hjemme med vondt i magen. Neste mandag er jeg hjemme med vondt i føttene. 
Det der med hodet skyldes nok mest feil briller, og det har jeg jo hatt i flere måneder nå. Når nå siste optiker sa ooops, vi har satt i glassene feil, ga jeg de nye brillene helt opp PGA FEIL GLASS og gikk tilbake til de gamle, men de har jo strengt tatt også feil glass, siden jeg trengte nye briller sant, og særlig når jeg gjør noe skjermbasert som jeg desverre gjør mye av, får jeg hodepine. Og den liksom bare flytter inn og gir seg ikke, hei, sier den, skal vi se på en skjerm? og lar seg ikke skremme bort av hodepinetabletter eller søvn, så i natt har jeg hatt vondt i hodet i hele natt, og det er rart det der, jeg sover jo, men jeg har likevel vondt i hodet og det blir så merkbart når man står opp, på en måte, at nå har man sovet med vondt i hodet. 
Så jeg innså etter litt indre motstand at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre før hodepinen hadde gitt seg ihvertfall, og gjerne følte meg litt piggere også, men nå begynner jeg få litt Indre Stress, ikke fordi det er noe jeg må rekke, men fordi man må jo gå på jobb. 
Dere vet.
Sånn som man nå engang er skapt. 
Nå har jeg byttet briller, noe må man jo foreta seg, de funker liksom om jeg legger hodet bakover, ikke optimalt, men som sagt, noe må man jo foreta seg, og så får jeg vel bare være hjemme da, og pigge til.
Selvfølgelig kom det et gjeng med handtverkere, og man bare åeeeehhhhhh, men de bare tok ned stillaset sitt og dro så det var jo superdeilig. Særlig siden Jendor sin nye favorittaktivitet er å banke på aluminiumsfolie, så det har vært banket og banket og banket i stua hele helga. 

Jeg får fyre litt i ovnen kanskje. Og ligge og stirre tomt ut i luften, jeg kjenner at det beste er nok å forsøke å ikke bruke øynene til noe særlig i dag, og det er jo lettere sagt enn gjort. Det er nesten ikke lett sagt engang, kommer ikke på så mye der øynene ikke er med. 

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...