Smorni lorni?

Jeg er hjemme i dag. For jeg har begynt å huske at jeg har firedagers arbeidsuke. Det er sånn en gave. 
Men så blir jeg forvirret. For jeg var jo syk på mandag. Er vi ikke da allerede nede i fire dager? Jo? Og da er trikset å sammenligne firedagers arbeidsuke med femdagers arbeidsuke, som jo er fri lørdag og søndag. Om jeg hadde vært syk en mandag, ville en normal arbeidsgiver forlangt at jeg kom inn på lørdag og jobbet? Nei. Nå er det åpenbart å dra det litt langt å kalle meg en normal arbeidgiver, men det er en hjelpsom huskeregel.  
Så nå er jeg hjemme, og jeg hadde såklart glemt at vi har håndtverkere i hus, og da kan man som nevnt ikke ligge på sofaen, og det er ikke et kjempeproblem for jeg hadde tenkt å sitte i biblioteket og gjøre et prosjektregnskap og levere en rapport, og jeg SER selv at det ikke er helt firedagers arbeidsuke å jobbe når man er hjemme, men nå har gjennomføringsevnen på denne firedagersuka vært så himla lav at jeg tror vi bare må applaudere når jeg husker å ikke gå på atelieret, og så får det bare være at jeg jobber litt på den femte dagen. Det er for kaldt å sitte stille på atelieret, hvem orker å gjøre regnskap med kursendringer som flyter hit og dit, i femten grader og kaldtrekk fra vinduet, så da må det uansett gjøres fra mer menneskevennlige habitater. 
Og nå er det gjort! Og klokka er bare lunsj og jeg har resten av dagen på å ...holde meg ute av syne for håndtverkerne. Burde tatt en dusj, vi skal på grava til svigerfar i kveld og deretter ut og spise, men, ja, jeg får bare rett og slett late som jeg er ren og pen.
Jeg har lyst å fyre i ovnen for det gjorde jeg i morrest og det var så koselig men nå er det tre grader ute så det virker litt råflott. Blåser, da. Sikkert derfor det er så kaldt. Nuvel. Har laget en kopp te så får satse på den.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...