Planleggingsdag, utenfor planleggingen

I dag er det planleggingsdag og først hadde vi tenkt å dele den opp mellom oss og være hjemme med Jendutski halve dagen hver men the Stig er mer stressa med jobb enn jeg er for øyeblikket så jeg sa jeg kunne ta hele. Det har åpnet en ny bokhandel (rettelse: en bokhandel) som vi ville se på og vi tenkte vi skulle male et vindu her hjemme om fra "Krystallgrotte" til "Fritt Juletema" og bake brownies og gå innom mormor og sjekke temperaturen (bokstavelig talt, hun bor jo ikke i huset sitt og noen må gå og sjekke fyringsanlegget) og gå på biblioteket og spille UNO og være i generell planleggingsdagsmodus gjennom hele dagen.
Litt dumt bare at jeg har trampet rundt på badet med oppblåst mage hele natten og at ingen egentlig helt fikk dét med seg så det var den største selvfølgelighet at jeg skulle gjennomføre som planlagt og også litt dumt at håndtverkerne ringte kvart over syv og bare VI ER PÅ VEI. 
Jeg har gjennomført med adskillig mindre livsglede enn hva jeg så for meg. 
Og man kan ikke ligge på sofaen når håndtverkerne er her for de jobber med verandaen som kukhelvetessnekkeren forlot i så dårlig tilstand, og om man henger på verandaveggen ser man rett ned på sofaen, for sånn er nå engang huset vårt skapt. 
Ikke at de er her nå. De var her for ca fire uker siden, markerte skarpt på verandaen som håndtverkere jo gjør om de har fått en jobb, (rev rekkverket og la presenning over) og nå har de vært her og tatt av presenningen og satt opp et kvart stillas. 
Jeg sitter ikke grusomt mye på verandaen om vinteren så det plager meg ikke. Det vil si det er fint om den er oppe igjen til jul for presenningen henger ned over vinduene i første og det er fint å banke mattene over rekkverket, men livsgleden min avhenger mer av om den blir tett enn noe annet verandarelatert. 
Og så vil jeg gjerne vite om de plutselig skal dukke opp for jeg vil gjerne ligge på sofaen og også faktisk også ta en dusj, og da er det greit å vite om det er fremmede mannfolk i huset. 
 
 


Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...