Og forresten: En ting jeg kom til å lure på

Jeg lurer på når menneskebabyer blir lurere enn, si, hundevalper? Eller elgkalver?
Jeg mener, når en menneskeunge kommer ut er den jo ikke særlig intelligent. De første ukene er det ikke snakk om å lære den noe som helst. Det er bare mat inn, bæsj ut, sove, skrike, i månedsvis. Mens en hundevalp forholdsvis fort lærer seg nye ting. For ikke å snakke om en reinkalv, som lærer seg å gå på noen minutter, noe menneskeungen ikke kommer til å drive med på lenge enda.
Det er klart, mye av dette er jo instinkter og sånn, man kan man si at fordi det er instinkt ikke er intelligens?
Apeunger er jo faktsik opplest og vedtatt mer intelligent enn menneskeungen i månedsvis.
Så når går vi forbi? Når blir vi kongen på haugen? Kan man si at en voksen delfine er lurere enn en toåring?
For eksempel?

1 kommentar:

frk. Figenschou sa...

nei jeg tenker på intelligent. peke på firkanter og sånt. lære seg nye ting i en fei. knekke koder.

Fyll inn overskrift selv

Det er så deilig å ikke være så avsindig stresset mer. Det er litt som når noe som gjør veldig vondt går over. Man blir litt euforisk.  Jeg ...