En avveing:

1. det jeg liker med hybelen min:
den er ganske stor
den er sentral
den er litt billig
det er plass til at morten bor her i månedsvis i strekk
når jeg bor her så må jeg ikke bære alle de 250 kiloene mine over til en annen plass
tapeten
når det er litt sarvet kan man slå spiker i veggen av hjertens lyst
det er i andre etasje, ikke åttende uten heis
hybelverten bor ikke i samme bygg
det er rett ved en butikk

2. det jeg ikke liker med hybelen min
den er muggen
det er dyr i kjøkkenskapene og på badet
bergenkebaberne hakker kjøtt så mannete de kan til klokken fire eller to hver natt
avisen blir stjålet
paraplyene blir stjålet om man setter dem utfor døra til tørk
hybelverten
det er hull i takrenna i fjerde etasje og det treffer metallplaten over første etasje, utfor vinduet mitt
det er mye fester hos negledesigneren i tredje
ungdommen i etasjen over spiller høy musikk og det klirrer i vinduene
avogtil snekrer han i oppgangen klokken midt på natten
--jeg tror bare jeg skal kalle et punkt for "ungdommen i tredje"
når det blir slåsskamp utenfor vinduet og en bergenserape roper "løp! løp! eg ska drepa deg! løp!" og en bergenserbichonfrise roper "Ian! skjerp deg" og sånn i timesvis og politi og blålys og den pakken der
at det trekker fra de enkle vinduene.

da ble det tolv-ti i hybelsens disfavør egentlig.
det betyr at jeg kan fortsette å klage tror jeg, men at jeg ikke trenger å flytte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det jeg ikke liker med rommet mitt: det er ting overalt. Ting jeg liker ved det: det går visst an å rydde vekk

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...