Eller bare sitte på kafe med kjentfolk!

vi: Har spist middag/lunsj/brunsj hos mamma, hos pappa, Pappa&Snefrid, onkel Kjell, Mortens mamma, Mortens bestemor og Mortens søster, og da vi skulle dra fra henne i dag spurte hun når vi skulle ta den rypemiddagen som mannen hennes skulle lage, og så skal mammaen til Morten lage kveite og min mamma lage indrefileee av rein og nå orker jeg ikke mer.
Alle er frykteklig flinke til å lage mat. Men det er et hardt program. Kan jeg ikke bare få et glass vann? Plis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jada, frk. Figenschou, i den kristne høytid pynter vi oss med fråtsing, en av de syv dødsynder.
Tenk med gru på 13ende dagen, som også kalles brytemesse, idet alle rester fra jul skulle brytes i samme gryte; marsipan i ribbefett, peppernøtter i kålrabistappe, lutefisk, hasselnøtter, sursild, pinnekjøtt med trollkrem, krumkaker med surkål, sylte og rull; for nasjonens skjebne avhenger av måten de ernærer seg på. Forøvrig henviser jeg til Jens Bjørneboes utmerkede dikt:"Om steder på jorden og mat jeg liker."
knut

frk. Figenschou sa...

neeei, ikke brytemesse! Jeg klarer ikke!

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...