opp med lyset

kroppen har fått en type mørketidssjokk. Så den vil ikke stå opp. Og den bør jo stå opp mens det er lyst ellers blir det jo aldri dag osv., og det er vel og bra i teorien, men i praksis altså vil den ikke våkne før etter mørkets frembrudd sånn rundt tolv.
Det ble med andre ord ingen overvåkning av oljeomlastningen i Reinøysund, men bestemoren til Morten har hengt på telefonen i hele dag med påstander som Nå Går Den På Grunn! Losen Er Full! De Er Jo Ikke Herfra De Kan Jo Ikke Leia! De Går Rett På Adaholla! osv. Hun har satt post i stuevinduet med kikkert.
Vi derimot har vært på julemiddag hos min far med den nye storfamilien. Pinnekjøtt. Men nå tror jeg tvangsforingen snart er over. Eller vi har en dag igjen med reinindrefileeet. Det skal vi vel klare.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...