mere mas

tygger fugler maten sin?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det gjør de. Men de gjør det i magen! I en sekk som kalles kråsen, hvor maten blir malt opp av små kvartsteiner som fuglene svelger. Ihvertfall har hønsefuglene det på denne måten, hvis frøknen kunne tenke seg å skyte en linerle eller aller helst en tjeldunge, stiller jeg gjerne opp som dissektør, så kan vi finne ut om disse har krås.

Rållserau sa...

Jeg var på en fest en gang der jeg fikk et langt foredrag om kråsen. Jeg trodde kråsen var en fugl. Som Måsen. Eller Kråken. Jeg var nok litt full.

Anonym sa...

Noen ting tar man best i fylla (semikolon)sområllserau helt klart er inne på!

frk. Figenschou sa...

å jeg hadde glemt hele kråsen og at ryper spiser småstein og alt det der.
Jeg tror jeg ble litt opptatt av hva man egentlig kan bruke et nebb til.

Anonym sa...

Et nebb kan brukes til å ha saus i.

Anonym sa...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...