passe porten

Jeg har fått nytt pass. Det var forbausende enkelt. Det var bare å gi dem passbilder, betale, og fylle ut et skjema, så kom det i posten to dager etterpå. Og jeg som har utsatt og utsatt det fordi jeg ikke har hatt tid. Jeg vet ikke helt hva som skulle tatt så lang tid, men jeg hadde vel halvveis ventet at jeg idet minste måtte innom et rom og peke ut et par negere, eller tegne en binders og en ostehøvel på et ark eller noe sånt.
Det jeg faktisk måtte gjøre, var å oppgi høyden min. Og jeg klarte ikke motstå fristelsen, jeg la på litt og skrev 1.60.
Det er mulig jeg angrer litt akkurat nå, men når de ber folk oppgi høyde helt ukritisk og uten å etterkontrollere, er det sånt som skjer.
Det er litt som at jeg alltid sier at det er ti år mellom meg og Solemia, når det strengt tatt bare er ni...men jeg tenker at et er vel ingen som er interresert i å vite det helt nøyaktige antallet år, det blir litt for masete av meg, så jeg sier ti.

Muligens at jeg ikke burde fart med løgn i det passet jeg skal ha i ti år. Jaja, banken&bordet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

æ va på fest i helga, og dem spilte chingachinga-sangen!! huske du den?(chinga-chinga-tsjing jabba, chinga-chinga-tsjing jabba, o lo saberantanta, e le sammenransansa, etho bretho wuantanta, etho bretho mantanta). da bynte æ å savne dæ.

frk. Figenschou sa...

æ trudde på en måte den sangen mæst va nåt du hadde funne på. iallefall tækstn.

Rållserau sa...

Du må i hvert fall huske å faktisk TA MED passet når du skal ut av Norge. Jeg har glemt det to ganger, og har dermed sponset statskassen med et par tusen kroner for såkalte "nødpass". Vimsepass er en mer passende betegnelse.

Fru Skurk sa...

Det er lov å lyve om høyden. Selv til politiet. Hvis de ikke har målebånd klart når du kommer, så kan det være til pass for dem. Man har en lyvemargin på ca 3 cm.

frk. Figenschou sa...

ha. da er jeg innenfor.

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...