Jeppjepp

Da var besøket mitt dratt. Karlo var veldig flink til å være turist. Han syntes alt var like fantastisk i Kirkenes som jeg selv synes det er. Og så var han veldig flink å årne middag.
Det som var litt overraskende var at om vi sto fast i engelsken kom ordet ofte på finsk.
Det var litt pussig all den tid vi jo ikke flyter på finsk noen av oss.

Nå har jeg fått ny mobil. Det er deilig, alle tastene fungerer så nå kan jeg sende semser med y og slipper å framstå som totalt bugøyneser. Og den kan ta fine bilder og alt, med et lite deksel man kan flippe opp og ned, og ta ni bilder i sekundet!
Det er veldig gøy med ny mobil, iallefall de to første dagene, men etter hvert tenker man
"Jaha? Var det alt? Kan den ikke koke kaffe? Finne nøylene mine? Er det ikke mer plingeling her?"
Når den liksom bare blir vanlig mobil igjen, kommer hverdagen sigende, ja.
Jeg får vel være fornøyd med at man kan høre hva folk sier og se hva jeg skriver, det var jo derfor jeg trengte ny.

Jeg har telt bildene mine i dag. De digitale altså. Ingrid sa en gang at hun hadde to tusen på maskinen sin, jeg syntes det var noe grassat mye, men så viser det seg at jeg har fem og et halvt tusen selv. Jeg regnet med at det var en sånn åtte hundre kanskje. Ikke rart det er vanskelig å finne fram.
Jeg får vel lage meg et system eller noe, kanskje, en gang jeg får tid.
I 2014, tror jeg.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...