Jeg har fått mamma og Knut Stefar på besøk. Det er stas. I dag har de klart seg selv i stor grad mens jeg har vært på skolen, i morgen skal de komme på eksamensutstillingsåpningen.
Tenk at de har kommet helt hit!
Jeg forsøker å forklare klassekompisene mine at det er lengre til Kirkenes enn til Zagreb (siden klassekompis kommer derfra), de spør forsiktig om jeg er helt sikker på det. Men å joda!
Og her er de!

Vi har forsåvidt gått og lagt oss for en stund siden, den er jo over ti på kvelden. De har lurt på om vi blir nødt til å sove så veldig mye lengre enn til syv. Det må vi jo ikke.

I morgen blir det kjole og åpning og ferdig med den delen av eksamen. Kryss i....skjemaet. Utrolig lang eksamen dette.
(apropos skjema, her kommer digresjon med sjon på sjon, dere vet det der skjemaet der man bare kunne fylle i tre verk og jeg styra noe verre for å få inn det fjerde og til slutt fikk jeg beskjed om å sende det på mail- vel, det har selvfølgelig ikke kommet med i utstillingsinformasjonen men det ble til slutt løst ved at kuratoren flyttet selve verket ut fra utstillingen. Så nå har jeg en publikasjon jeg har styra verre med som inneholder mye info om et verk som ikke er der. Jeg er for lei til å gidde å bry meg med det, i grunnen.)

Nå ligger jeg nede på stua på gjestesengen. Det er litt spennende å sove på stua, det har jeg aldri gjort før. Av en eller annen grunn får jeg litt julestemning av det. Kanskje fordi jeg alltid sover på odde steder på julaften.
Vel. God natt og god jul!



2 kommentarer:

Polly S Jones sa...

Når kan jeg sende imaginære blomster til deg, dvs når er du ferdig med eksamen?

frk. Figenschou sa...

altså, i morgen på en måte, men så er det jo skriftlig ver. 2, det tror jeg er andre juni.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...