Nybegynnerfeil

-Hva slags kake vil du ha til bursdagen din, da? spurte jeg min ektefødte, som har begynt nedtellingen til fireårsdagen.
-Habisterkeik.
-Hæ? Habisterkeik?
-COMBINED HARVESER CAKE! svarte han litt irritert.

Jeg har forsøkt å lokke med sjokoladekaker, artige kaketog i gele i mange farger, og hva med potetskruer istedetfor kake? Men nei. Skurtreskerkake. Det skulle det være. Jeg har vridd hodet og internettet og funnet ut at jeg kan redde meg i land ved å kjøpe en liten skurtresker, og så lage en kake som liksom er en åker som er slått. Men plutselig kom det beskjed der nede fra gulvet om at OG Æ VIL IKKE HA SÅNN ÅKER!
Han er ikke gammel nok til å sjekke søkerhistorikken min så enten er det telepati eller så kjenner vi hverandre godt. Håper ikke det er telepati.

Men nå har jeg iallefall lært. Neste år overrasker jeg ham med både bursdag og bursdagskake, en søt liten sjokoladekake fra Toro, med nonstop på.

Ingen kommentarer:

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...