Fram med gråtekoret, fiolinene, lommetørklene og kanoen

I dag kunne jeg like gjerne tatt kanoen på jobb, og padlet på den elven av selvmedlidenhet som strømmer etter meg. På jobb hele sommerferien. Syk og på jobb i sommerferien. Syk og gående kilometer etter kilometer til jobb i sommerferien. Syk på vei til jobb i sommerferien for at utleier ikke skal få stressutslett over utsatt flytting enda det jo er deres dårlige planlegging som har satt oss i denne situasjonen og jeg ikke kommer til å få et eneste ekstrapoeng hverken fra huseier eller den himmelske komitte for gode dyder fordi jeg stiller syk på jobb i sommerferien. 
Nuvel. Jeg vet ikke engang hvor kanoen ER. Og det hjelper ikke til hundre prosent med den distansen av ironisk selvmedlidenhet, jeg synes ekte synd i  meg selv som ikke får fiske eller plukke bær eller spise jordbær eller være sammen med familien, bare jobbe jobbe. Og så kommer vinteren. Den lange mørke vinteren. 
 
Så der er jeg da.  

Men på torsdag kommer the Stig hjem, da skal han kjefte litt på meg fordi jeg ikke har klipt plenen men kanskje være litt fornøyd med at jeg har malt badegulvet, og forhåpentligvis er jeg frisk, og forhåpentligvis har jeg kommet så langt på vei med flytting og pakking av utstilling at vi kanskje kan ta noen dager fri. Hvis the Stig har tid, han har jo hatt tre uker sommerferie. Men kanskje. 
For the Twig skal være hos mormor i Oslo i en uke og vi har aldri vært en uke uten ham før, så det kan jo bli fint. Og rart, men fint.


Ingen kommentarer:

takk menneitakk

I går hadde jeg igjen to OCA-turister på atelièret. I resten av Norge er det Office for Contemporary Art Norway, i Finnmark er det ofte Offi...