Planker

I dag har vi endelig begynt mer ordentlig på verkstedet. Jeg har vernesandaler og alt.
Jeg skal lage et stativ, som hengeskapet mitt skal henge i. Med litt sånn knagger og sånn. Det blir kanskje litt overdimensjonert...iallefall, når man skal lage en ting, må man faktisk lage plankene først. Detf ørste man gjør, etterå ha tegnmet og dimensjonert litt, er å finne et svært stykke tre, en planke som er hakkete og ru. Den må kuttes til og kløyves og skjæres og høvles, og pusses, og SÅ kan man begynne å lage ting. Så i dag har jeg mannet rundt med maskiner og laget meg planker.

Ellers er jeg bare syk og sover hele dagen. Nå skal jeg hjem og sove litt igjen.

3 kommentarer:

Fru Skurk sa...

Hmm... 2 ting jeg vil si:
1: Hva er forskjellen på vernesko og vernesandal? Er det hull i sandalen? Hva skjer hvis du mister noe midt på foten da?
2: God bedring!

frk. Figenschou sa...

1. jepp, hull i sandalen. Men jeg tror at også vernesko bare har stål i tuppen.
2. Takk!

Fru Skurk sa...

1: Det har du selvfølgelig helt rett i. Det er jo ikke en stålsko heller. Men det hadde kanskje ikke vært så dumt? Bare sikkert fryktelig vonde å ha på..
2: Værsågod

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...