Hjemme igjen! Juhu!

Nå sitter jeg hjemme igjen i leiligheten her i samfunnet og blogger, sjekker mail, drikker vann, og drikker øl, og leser pondus, og blar igjennom lørdagsdagbladet. Etter på skal vi ha salat til middag.
Det var stas å være i Kairo, men det er stas å være hjemme igjen og. Sannelig sannelig sier jeg min hatt.

minner fra Egypten:

- å sitte nede i hotellobbyen og ekspressblogge samtidig som jeg skriver mail på lånt maskin mellom punktene i programmet
-å sitte på taket mens de begynner å synge fra alle minareten samtidig
-den ukrainske postpubertale flykapteinen som gjorde armhevninger og tok bomben i svømmebassenget fire ganger på rad, til jeg ropte til ham på russisk
-å komme seg over gaten men hjertet hengende ut av halsen
-at første gang du kjører noen ned og de dør får du en advarsel, neste gang er det tre års fengsel
-å bli kalt mister og sir
-at folk stopper og stirrer på deg
-at alle man gikk forbi ropte welcome to egypt!
-ramdan
-å ha middagsavtaler klokken ett på natten samtidig som du vet at du skal opp senest syv
-å alltid gjøre ting sammens med tolv andre
-støvet som lå på alt
-taxisjåføren med blå øyne
-at man aldri kunne vite hva ting kom til å koste fordi det alltid ble lagt til 12% service tax, 10% commerciel tax, 2% city tax, 20% head tax, pluss et lite tillegg fordi vi var søringer
-kaffen på hotellet som steg jevnt fra 3 kroner første dag til 5,50 da vi dro
-hvor utrolig gnadden man blir av å prute, plutselig er fem kroner liv eller død.
-da jeg holdt på å velte et helt tårn av flasker på nærbutikken
-trafikken
-å være inne i keopspyramiden
-å sole meg på taket, over Kairo lizzm
-"how can I take your money?"
-jenter i skaut, som hadde fiksa sånn flapp på det for at det skulle flagre så fint
-biler som var en skoda for eksempel, men der eierne hadde fått tak i at audimerke og limt på
-interiøret i drosjene, mye fuskpels og drueranker, en og annen koseapekatt.
-mugglukten fra airconditionanlegget på hotellrommet mitt
-vennligheten til de egyptiske studentene
-historiene Christine fortalte om hvordan det var å være kristen i Egypt
-at vi tok pauser når de andre gikk for å be
-alle kattene
-at ingen gikk på fortauet men midt i gata heller
-at fortauene var støvete og hullete men plutselig hadde noen lagt blanke fliser i mønster utfor sitt hus
-, - og - også


bilder kommer senere.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...