Nytt innlegg, her går det unna

Jeg ble veldig forbauset da de sa på tv a skisesongen starter nå.
Jeg tenkte, eller jeg tenkte ikke akkurat "hæ? midt på sommeren?" for så fjern er jeg ikke, men jeg fikk det likevel ikke til å stemme med årstiden.
Jeg tror det kommer av at det ikke er årstider i Bergen. Vel, det er kanskje forskjell på sommer og vinter, men jeg har jo aldri vært her om sommeren, så for meg er årstiden i Bergen en slags lang, våt vårvinter. Og plutselig er det liksom skisesong!

Men det var egentlig verre i Kairo, da de skulle ha fri på grunn av en nasjonal helligdag som het 6th of October, og jeg ikke kunne fatte og begripe hvorfor de ikke kunne feire 6th of October den 6te oktober, hvilket jo ville vært logisk, men istedet dreiv feiret den en eller annen helg i september, og folk bare men Silje det er jo den sjette oktober i dag.

Hoi. Det var en muntlig setning i skrift. Jeg er helt vill azz.

Uansett, de som kjenner meg vet at jeg ikke er helt i vater når det gjelder månedsrekkefølgen, men her i Bergen blir det styr med årstidene og.
Og det er vel strengt tatt ikke min skyld.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...