Nå har de vært og henta håndklærne mine. Jeg har bare sånn små igjen. De kommer alltid og vasker rommet (rer opp sengen) rett etter at jeg forlater rommet, og da bretter de alltid sammen de to håndklærne jeg har og legger dem opp på hylla. Da har jeg jo nettopp dusjet så de er alltid våte. Jeg lurer på å lure på dem på gangen og gå inn og henge dem opp igjen når de er ferdige.
I morrest hadde jeg fri og hadde glemt å henge opp plis ikkefårtsyrr'a -skiltet. Da ringte de fra respsjonen og spurte Plis mister, can we come and clean your room?
Nei, det passet jo ikke, men det var da ok. De passet på mens jeg sto og ventet på heisen ( i syv minutter!), og da fikk de lov å vakse. De kom springende ut til meg mens de holdt på, excuse me sir, do you ned this plastic bag? og sånn. Jeg ville jo ha den posen da, jeg vasker klær i den, så det var bra de ikke bare kastet den.

Sånn er det å bo på hotell. Vi ligger litt på taket i ny og ne, hvis vi har fri, og da står det alltid noen fra hotellet og bare glor på oss. På gaten stopper folk og peker og ler. Vi er skikkelig søringer.

Her om dagen var vi på bibliopteket i Alexandria, det som sno hetta har bygd.
Stort og fint.
Men man kan ikke låne bøker der, for de har ikke nok. De er et kjempebibliotek, men det er skikkelig glissent i hyllene.
Høyskoledirektøren var innom klassen, og han ble med til Alexandria. Biblioteket var egentlig stengt, men de slapp oss inn og guidet oss rundt. Høyskoledirektøren ville ovelevere noen bøker fra skolen, og startet på en liten høytidelig minitale. Men han ble bare avbrutt av guiden med beskjed om å levere dem i resepsjonen.
Han prøvde faktisk en gang til, å gjøre det litt høytidelig, men hun avbrøt ham en hgang til så han måtte bare går de to meterne til resepsjonsdisken og levere dem der.

jeejje.
Jepp
jepp

Men det er ganske ok å være på tur.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...