inkelekkelell og urfolksaktig

Jeg har fått nye briller. Det fører for det første til at verden er hakke klarere enn jeg er vant til, og ærlig talt litt i tydeligste laget.
Ja se der rota jeg meg bort i fordetførstefordetandre igjen. Dette har ingenting med nummerering å gjøre.
Jeg sa til lille fru søstersen at jeg hadde fått nye briller.
Da lurte hun på om de var sånn inkelekkelelle og urfolksaktige. Jeg kunne vel ikke akkurat si meg enig i det, jeg aner ikke hvordan urfoksaktige briller ser ut, de er ikke laget av fiskeslo iallefall.
Og så sendte jeg bilde, det er jo så lettvint med mac.
Solemia slo fast at det var akkurat det de var. Ikke lettvinte med mac, med urfolksaktige og intelektuelle.
Hæ?

Jeg kan jo ikke ha liggende ute bilder av meg selv, det går jo ikke, men jeg ligner ganske mye på dette.
Jeg tror Solebanet sin vurderingsevne har sviktet henne. Dette er ikke briller som oser av sporfinning, drømmetider og piekso.

7 kommentarer:

solveig sa...

urfolksaktig? æ sa ufolkelig. to ganga.

frk. Figenschou sa...

å

ååååå


Nu e æ litt forvirra. Du va nu vel ikke på puben den gangen en full sint mann sa til mæ at æ ikke va nå folkeli me de der brillan mine? I motsetning til han morten som va folkelig?

Anonym sa...

Er de hvis navn ikke skal nevnes blitt folkelig?

frk. Figenschou sa...

ihvertfall i følge full mann av sjiktet "folk flest".

kajsa sa...

så dæ i avisa. æ kan jo si det hær sidn den avisa æ så dæ i ikke e på nett, så det e ingen som kommer til å finn ut korsn du ser ut ve å læs bloggen ihvertfall.

frk. Figenschou sa...

man va det ikke du kajsa som va på puben når han man dreiv å delte ut betegnelsa om folkelighet? Eller va det du solveig? HVilken søster var det?

kajsa sa...

æ lure på om det va mæ, ja.

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...