jeg døper deg med salt og vann til lars johan

..og det trodde jeg lenge var teksten til presten. Mamma selvsagt. Som hadde lurt i meg den.
Jeg har vært i dåp i dag, og jeg lurer i den anledning på om døping og døpping har samme opprinnelse.

Moren til døppsbarnet hadde egentlig spurt Mannen og meg om vi ville være faddere, men vi står jo ikke i staskirken lengre, så det er jo ikke aktuelt. Så jeg kommer ikke til å være den som lærer idafia om Gud, men jeg kan godt være den som følger henne opp på underlige sangtekster, tubaspilling og fortreffeligheter ved bjørk samt ulemper ved bøk.
Det lover jeg.

5 kommentarer:

paaskeharen sa...

Jeg kommer ikke på en eneste ulempe med bøk. Enlighten me.

frk. Figenschou sa...

egentlig bare den estetiske, jeg synes bøk er kjempestygt. Men det blir en veldig fin maleflate, så sånn sett er bøk greit å bruke, hvis du nå likevel skal male over.

paaskeharen sa...

Er det treet eller trevirket vi snakker om? For blodbøk synes jeg er sjempefint.

frk. Figenschou sa...

åjanei, det er trevirket.
Alltid.

paaskeharen sa...

Aha.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...