id

I dag har jeg spasert bort og hentet mitt svenske id-kort, sånn at jeg atter, i en alder av 34, skal få lov å kjøpe øl i butikken. Nei, jeg ser ikke ut som jeg er 17, men det jobber bare idioter der.
Og få hentet ut post igjen. Ja, jeg ser visst ut som en posttyv som har forfalsket et norsk pass.

Jeg har jo tidligere utbrodert og forklart gleden over at jeg er én cm høyere i Sverige enn jeg er i Norge. Nå viser det seg at ikke bare er jeg høyere i Sverige, jeg heter heller ikke helt det samme. Hvilket var en strek i regninga, men bildet og fødselsdato stemmer.

Man tar det man får.

3 kommentarer:

Thomas sa...

Hei du!
Eg begynte å lese bloggen din nettopp. Det er ganske mykje å komme gjennom. Har du ei sånn "best-of"-side, eller er det best å berre lese alt?

frk. Figenschou sa...

oi, er du tilbake! det var lenge siden. Hei!
janei, best of, eh....hadde jeg blogga fra Rauland hadde vel det vært best of.
Men nå har jeg jo blogga i syv år så ALT er jo litt i meste laget.

Slik er det:
For to år siden flytta jeg til stockholm->
To år før det var jeg selvdrevet i Bergen->
Tre år før det gikk jeg på Khib->
året før det bodde jeg i Kirkenes.->
Velg og vrak!

Anonym sa...

Skal du noen gang tilbake til Norge og Kirkenes. Eller er du en av de som roper hurra for Sverige, helt til du må flykte tilbake til gamlelandet pga. de stadig dårligere trygderettighetene?

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...