hej då!

Ja, dere, nå pakker jeg igjen. Skulle tro jeg var på interrail. Men denne gangen skal jeg faktisk videre for i helga er det Márkomeannu.
I hele går dreiv jeg og debatterte med meg selv, vintersoveposen eller sommersoveposen? Hva er best i ni grader og regn? Jeg kan tilføye at vintersoveposen skal funke ned til -30. Så det kan jo bli litt varmt. Sommersoveposen har jeg hittils bare sovet inne med. Så det kan jo bli litt kaldt.
Og så gikk teltet i løpet av dagen fra å være et tremannstelt, til å bli et tomannstelt, altså et litt stort hundehus, til å bli en lavvo. (Jeg bør vel stave det lávvu siden jeg for en gangs skyld stava márkomeannu riktig.) Nåh. Uansett.
Jeg har vel endt på vintersovepose.

Det er en smule komplisert å pakke til festivaler i nord, det er jo litt som å dra på tur, uten å fiske. Man må ta høyde for været mener jeg. Og særlig er det komplisert for meg som har alle sakene mine i forskjellige land. Men nå har jeg klart å raske sammen utstyr nok, tror jeg, noe er lånt og skal fraktes tilbake til dette fylket av langesøstra når hun skal på tur hit. Altså hit. For å dra på tur.

Så da forlater jeg Sør-Varanger for denne gang. Farvel, Kirkenes. We need to talk, men det får vi ta en annen gang.
Kjører på med et lite billedutvalg fra mitt egentlige hjemsted. Velsignet fri for rein.

Troms/Nordland neste!














5 kommentarer:

Anonym sa...

Æ får hjemlengsel, tel tross for mange trær!
God festival du!

Anonym sa...

Æ får hjemlengsel, tel tross for mange trær!
God festival du!

Ragnhild sa...

Vintersovepose og oljehyr tippa e blir den perfekte kombinasjonen. Kos de på festival!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg ville valgt vinterposen, om du trengte støtte.

Dnort sa...

Masse flotte bilder fra den flotte og flåttfrie kommunen vår. Skal nok besøke noen av stedene snart for å sjekke om jeg finner multebær.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...