Tvättstugan og nordmannen

men det ER altså noen som booker opptil flere hele dager i uken i vaskekjelleren.

Nå overdriver jeg litt. Stort sett er de generøse nok til å overlate vasketiden som begynner klokken syv om morgenen, til den som vi ha den, men resten av dagen, den skal de ha sjøl. Så fra 10-22 skal en viss leilighet ha vaskekjelleren.For eksempel mandag og fredag. Og prime time på torsdag også.
Jeg synes det er litt mye. De bryter ingen regler, men de er voldsomt egoistiske. Det blir jo veldig vanskelig for andre å få vasketid når en tredjedel av tiden brukes av ett par nepskrell, og alle vi andre må dele på resten.

De har prøvd å skjule det litt, ved at den ene som bor i leiligheta skriver seg opp på halve dagen og den andre på resten, men det blir jo litt gjennomsiktig likevel når de to alltid følger hverandre ad, og det dessuten er skrevet med samme håndskrift.
Så jeg tok penna og ringa inn alle tolvtimerspassene deres. Og de andre passene også, altså nitimerspassene innimellom tolvtimerspassene.
Nesten som en arg lapp, men ikke helt der. Jeg må jobbe litt med integreringa.
Og da tok nepskrellsparet og ringa inn alle andre som hadde booket to påfølgende pass.
Ja. Jeg synes nå for min del at det ikke er helt det samme å ha booket to påfølgende pass en tirsdags ettermiddag, som å ha booket hele mandag, stort sett hele onsdag, og hele fredag, men det er nå meg da.

Jeg er med andre ord på vei mot full integrering. Jeg har nok litt igjen, for jeg er ganske irritert, men ikke veldig. Jeg liker ikke egoister og urettferdighet, men jeg har ikke skrevet arg lapp og heller ikke klaget til styrelsen.
Greia er at jeg synes egentlig det er fint at det ikke er noen regler. At man får booke to påfølgende pass, og vaske når man trenger det. Bare så dumt at et par mehe ødelegger den friheten for alle andre.

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kanskje på tide å innføre regler. Regler trenger jo ikke være så dumt alltid.

frk. Figenschou sa...

kanskje man kan innføre regler for bare den der ene leiligheten....

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det er også en mulighet, med fare for at det blir avslørt.

frk. Figenschou sa...

nja, det kan godt være åpen forskjellsbehandling for min del.

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...