Jeg og If. Reiseforsikring. Jeg og reiseforsikring. Og jeg og if chatter

Herrejedorias for et rot det kan bli noen ganger. Særlig når If.no er involvert og ikke skjønner jeg helt hvorfor jeg insisterer på å fortsette å bruke dem for jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med dem før (lokalkontor) men også noen bra. Så det er vel derfor.

Saken er den at jeg skal på ...la oss ikke kalle det ferie da, men jeg skal på tur. Og derfor må jeg ha litt mer av min Europeiske Reiseforsikring. En som varer litt lengre.
Så jeg går inn på if.no og åpner chatten. Jeg sier hvem jeg er, hvor jeg skal, og hvor lenge jeg skal være borte. Jeg får en pris. Jeg ombestemmer meg og ber om å få forlenget reisen med en ekstra dag (i tilfelle forsinkelser vet dere) og jeg får en ny pris som er bittelitt høyere.
Her ga operatøren meg faktisk en tidsperiode som ikke var en dag lengre, men en måned kortere. Det oppdaget jeg ikke, ettersom prisen ble høyere da jeg ba om å få forlenget perioden. Logisk, tenkte jeg.
Jeg fikk kid.nr og kontonr. og løp i nettbanken og betalte. Hurra!

Men så. Skulle jeg kjøpe samme forsikring til en i reisefølget. Det gikk forsåvidt greit, men jeg fikk ikke beløp og kid og mid og sånn med en gang, jeg skulle få det på epost istedet. Javel, tenkte jeg. Men nei.
Og men nei.
Og men nei.
Så dagen etterpå tok jeg kontakt med dem for tredje gangen for å etterlyse eposten, og da fikk jeg snakke med et nytt menneske, som ga med beløp og kid og kod og alt det der. Og DA oppdaget jeg at det var en helt annen pris.
Øh, hvorfor da?
Jo fordi da du bestilte til deg selv var det bare til Norden og til en mye kortere tidsperiode.
Øh, hvordan kunne det bli sånn? Jeg skrev jo inn både hvor jeg skulle og hvor  lenge jeg skulle være borte? Kopi av chatten har jeg og alt!
Vel, nå er det sånn. Jeg kunne få tilbake pengene hvis jeg dokumenterte at jeg dro hjem og dermed ikke trengte reiseforsikringen.

Og da ble jeg sur vettu. På If. Igjen. If og reiseforsikring er faktisk noe av det jeg har mest treff på i bloggtelleren sammens med "khib" så jeg har nok vært sur før. Eller veldig glad. Hvem husker sånt? Men nå var jeg sur for makan til rot og forsikringer som ikke er det de gir seg ut for og som man ikke har bruk for og ikke vil ha og så er det JEG som skal ordne opp?

Så jeg sendte en klage. Og foreslo at de kunne jo fikse det sånn at det jeg hadde betalt for faktisk ble til det jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde kjøpt.
Så får vi se. Jeg har ikke helt troa.
På If.
Men man kan jo være optimist.


Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...