Men If-kafkabyråkratiet trumfer mamma. (the tilsynelatende neverending story): Europeiske strikes back

Nå begynner jeg å bli litt lei.
Kundekonsulent nr. tre har vært på meg for å få vite om jeg har reist hjem eller ikke. De vil jo bare gi meg pengene tilbake om jeg reiser hjem og dermed ikke kan bruke den reiseforsikringen jeg ikke ville ha i utgangspunktet. Jeg svarte henne med det svaret mamma hadde fått av kundekonsulent nr. fire. Nr. tre svarte at det stemmer overhodet ikke, og har jeg reist hjem?
Jeg får makk.
Her er det altså ikke to mennesker hos If som kan gi meg samme svar. Vel. Rett skal være rett, kundekonsulent nr. to ga meg aldri noe svar overhodet, han sa han skulle sende meg en mail, men det gjorde han ikke. Jeg vet ikke helt om jeg synes at det gjør saken bedre.

Det jeg er mest irritert over er at If skriver at om jeg er i Sverige så trenger jeg den reiseforsikringen jeg har kjøpt og kan ikke få pengene tilbake. Nå trodde jeg jo at jeg kjøpte en helt annen forsikring ettersom jeg sa at jeg ville ha en helt annen forsikring og kundekonsulent nr. én da sa: ok, værsågod!
Jeg vil ikke at If skal bestemme hva jeg skal kjøpe av reiseforsikringer. Jeg føler meg helt kompetent til å avgjøre det selv. Jeg føler vel at den som ikke er noe særlig kompetent her er If.

Aaaargh.

edit: Nå har mamma ringt og snakket med nr fire, som ikke helt vet om hun står for det hun har sagt, og skal be nr tre ringe meg. Jeg kjenner at det siste jeg vil her i verden er å snakke mer med nr. tre. Mamma har, litt oppgitt, gått med på at nr. tre skal ringe henne istedet. Mamma er mitt trumfkort. Om hun ikke klarer det, da går det ikke. Det gjelder alt. Hadde jeg hatt en bedrift, hadde mamma vært fast ansatt.

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...