Jeg samenes nasjonaldagiserer

På dagentilære er jeg i Jokkmokk. Det er jo en veldig bra dag å være i Jokkmokk på. Jeg har hatt på meg begge koftene i dag. Ikke samtidig da. Jokkmokk under Jokkmokks marknad er en fin plass å gå i kofte. (men en av gangen)

Som vanlig har jeg ingen bilder.


Og jeg har fått et veldig fint belte, og en veldig fin lue.
Og to jumpere og en ulloliidni. Og et fantastisk klistremerke til å ha på datamaskinen med fiskeslukkoftehektene mine som motiv. Og et samisk doskilt.

Og så har jeg kjøpt en meter gult klede.



4 kommentarer:

underveis sa...

Gratulerer med gårsdagen! Jeg har ventet på rapport fra deg. (Litt kort rapport i forhold til hvor mye vi vet om blandebatteriene dine?) Møtte og gratulerte naboene i kofte i går, som hadde vært på mottakelse hos Fabian på Rådhuset (i Oslo altså)

frk. Figenschou sa...

Altså...ja. Jeg er enig i at prioriteringen kanskje virker litt pussig. Men det skjer så sinnsykt mye akkurat nå at jeg ikke helt klarer å rekapitulere alt. Det er lettere å skrive om et blandebatteri enn om et folk.

underveis sa...

Ja - det er noe med det. Et folk i en post er jo drøyt. God dagen derpå til deg. Jeg skriver og skriver om barn og politikk :-)

yrg sa...

samisk doskilt? du e jo nødd å ta bilde av alle de her tingan du har nyerverva dæ!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...