Jeg pakker

og fyfader som jeg hater det.

Og særlig når man skal pakke for å farte litt rundt før man farter rundt til andre steder.
Og dessuten: to kofter så er kofferten full.

Og særlig:
det gjør meg ikke så mye å ha full koffert når man ikke skal slepe så mye på den, men om halvannen uke skal jeg stille ut i Paris, og ambassaden som har ordna med hotell og sånn, har sendt meg anvisninger som er helt greie, finfine faktisk, hadde det bare vært på dagen, men natterstid med tung koffert i et land jeg aldri har vært i og der jeg ikke snakker et ord av språket, etter å ha reist i fjorten timer i strekk, ja da virker diverse bytter mellom tog og metro og "og gå i ti minutter til du finner hotellet" litt uoverkommelig. Satan.

Men først: nordover.


3 kommentarer:

Anonym sa...

När du kommer till Paris, bjud dig själv på en taxi till hotellet. Efter fjorton timmar kommer du inte att bry dig om att det är dyrare än metron. Jag lovar. (Eller skicka kvittot till ambassaden/galleriet...)

frk. Figenschou sa...

ja, det er fristende.

Nick Muddyfoot sa...

Ta deg i akt for gubber på moped. Det kan være presidenten på kvinnfolkjakt!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...