Mer om myrull

Jeg har nå laget tre ark. Ett med bakepulver og to med potetmel.
Jeg er på ingen måte metodisk og nøye. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye myrull jeg bruker, jeg vet ikke hvor mye bindemiddel jeg har i, ikke forholdsvis heller, jeg vet ikke hvor mye vann jeg skal ha fra gang til gang. Mengdeord som "litt" og "mye" og "tjæh! litt til!" er fremtredende.
Før jeg går hjem i dag har jeg lyst å lage "et veldig stor ark". Da må jeg nok ha "mye" av det meste.
"Mye" er greit. Det er verre med "nok".

Jeg har to typer myrull, det vil si, jeg plukker bare en type (skjønt ett eksemplar av duskmyrull hadde lurt seg med sist), men jeg mener, jeg koker dem enten med eller uten frø. Skal jeg ha med frø bare ribber jeg myrullen, et par dager etter plukking slipper de "etterkoppsauene" sine lett (direkte oversatt fra samisk ved hjelp av Tanakofta), eller hvis jeg ikke vil ha frø, stusser jeg dem sånn at frøene blir sittende igjen på stilken.
Det er bra jeg er i søknadsmodus, for da er det kjempeartig og sitte og finstusse femtusen myrull.

 Nei jeg hakke tiiiiiiid for jeg må klippeklippeklippeklippe.

 Uten frø i massen.
Med frø i massen. Blir lysere når den er tørr.


Jeg kan si litt om frakt også forresten. Jeg har en pakke her på kontoret som skal til Estlands museum for samtidskunst. De har ordnet frakt. Internasjonalt fraktbyrå, lokal underleverandør.
Den skulle avgårde på fredag, hentes mellom elleve og tre, men den står nå her enda. Jeg har ingenting hørt. Esterne skjønner ingenting, hva er det som skjer? og purrer på sin lokale agent.
Jeg kan tenke meg et par scenarier, basert på tidligere erfaring med Lokal Underleveandør.
Sist dette skjedde for eksempel, og jeg lurte å hvorfor ingenting hendte svarte de nei DEN epostadressen? nei den leser vi ikke.
Jeg har ikke sagt det til Estland. Jeg vil gjerne gi inntrykk av at det er mulig å jobbe med meg selv om jeg bor her.


Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...