Hold på hatten

I dag sov Jendor til ti over ni. Det har aldri hendt før. Jeg måtte vekke ham og da satte han seg opp og sa Æ e sliten av å ligg, æ må sitt!
Ti over ni. Det er jo nesten sånn i titiden. Jeg er så utsovet at jeg er helt trøtt.

Det er kaldt ute, det glitrer i lufta, her inne klikker juletreet, som i at det kommer klikkelyder fra det og jeg aner ikke hva det er. Klikker. Knepper. Litt sånn plastaktig kanskje. Jeg ser liksom for meg at det er en av julekulene som driver og sprekker. Det er en ganske stor lyd. Ikke som i insekt, mer som i...gås. Minst. Aner ikke hva det er. Skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Huset har også en hel masse lyder, hus har jo det, men disse er litt nye, muligens har det sammenheng med at vi har isolert siden sist vinter. 
Nei nå klikker det i juletreet igjen. Himmel og hav så pussige saker.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...