Gjør gjøringen

I dag har jeg endelig kommet til stadiet GJØRE, takk til stadiet LIGGE for at det nå er over, og jeg har trent treningen, pottet pottene om med nye planter, sjekket sitatsjekk (smatt litt jobb inn der) (det er ikke ofte jeg blir intervjuet av sånne steder der det må forklares i teksten hva et "ateliér" er) (eller det så aktivt blir lagt positive ord om andres planer i min munn) ryddet litt ryddingen, nå tenkte jeg at jeg skulle gå opp og lappe litt allerede lappete klær og kanskje sy om en bukse til en shorts til min sønn.

Ja, man må jo ta seg fri fra jobb for å rekke alt. Men det er ikke så hastverk med jobben, jeg skal jo tross alt til Stockholm for å jobbe meg ihjel tre uker i strekk om en uke. Så nå sitter jeg her, nok en gang med avklipte sitrongrener i en vase på bordet og leker the Monocle. Det fungerer litt fordi det er ganske store sitrontregrener så jeg ser ikke alt rotet bak. Jeg har ikek ryddet all ryddingen, for sønnen må og ta litt ansvar for eget kaos.

Jeg driver også og planlegger å lage middager der halvparten kan legges i fryseren hver dag denne uken, for det blir så fint og lettvint for the Stig når jeg er bortreist, ikke at han ikke klarer seg, men jeg har jo tross alt ligget liggingen ganske mange dager siden jul så litt hjelp på veien blir han sikkert glad for. Foreløpig har jeg kommet på:

Piroger

og det er en ganske kort liste. Lasagne? Kan jeg lage lasagne? Ikke så god til det. Eeeehh...chili com carne? Det er liksom the Stig sin signaturrett. Dessuten ble alt litt kjøttdeigstungt. Må jobbe med liste.

Ingen kommentarer:

Fyll inn overskrift selv

Det er så deilig å ikke være så avsindig stresset mer. Det er litt som når noe som gjør veldig vondt går over. Man blir litt euforisk.  Jeg ...