Kvekkelokka

Sannelig min hatt har jeg ikke forsovet meg hver eneste dag denne uka.
Jeg har undret meg litt over det, det er jo ikke akkurat min vanlige stil. Men når man forsover seg skal jo alt plutselig skje veldig fort, og aktiv undring står ikke høyt på prioriteringslista.
I går kveld derimot, sjekket jeg vekkerklokka. Den sto på ni, den. Da har jeg jo spurtet avgårde. Jeg har altså ikke skrudd den av i søvne, som hittil har vært teorien.
Den fantastiske er jo at jeg likevel har våknet, av at klokka IKKE har ringt. Min egen, trofaste, indre klokke. (Som jeg gjerne skulle ha stilt på en halvtime tidligere.)

2 kommentarer:

ringringring sa...

den dustete indre klokka ringer alltid tidlig på søndag bare for å minne meg på dustete oppførsel kvelden før. hvorfor ringer den ikke når man virkelig trenger det?

frk. Figenschou sa...

meg også! den skal ha meg opp i helgene også! og om jeg ikke står opp begynner den å riste på foten min. helt umulig.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...