Syteblogg

Ettersom jeg nettopp har kåret mitt beste blogginnlegg på grunnlag av sytefravær, skal jeg nå skrive et syteinnlegg.
Buhuu, buhuu.

Nei, men altså, jeg har nettopp operert ut en visdomsjeksel, så -10 i IQ der. Nå skal jeg ikke legge ut om blodige detaljer og forferdelig smerter, og man får jo tross alt fulle bedøvelsen og kirurgen var flink, flink, og det er mange som er redde for tannlegen der ute og det er ikke noe grunn til å skape panikk, og dessuten ønsker jeg ikke å tenke så mye mer på det heller, men jeg er iallefall ganske hoven i munnen. Og jeg tror at jeg muligens fikk med meg feil piller hjem fra tannlegen, i følgeskrivet sto det at jeg hadde fått pinex forte, men i posen lå det ibux, og jeg vil si at det hjalp ikke noe særlig på med et par hodepinetabletter.
Det ble litt vondt etter en stund, for å si det sånn.
(Det var egentlig vondere enn den gangen slo fortennene ut gjennom underleppa ved hjelp av betonggulvet til ungdomsklubben i Honningsvåg.)
Og nå ser jeg ut som jeg har fått ensidig kusma, det er vanskelig å prate, jeg har fått alle bivirkningene som man kan få av det der munnskyllemiddelet, (og jeg leste paknings/flaskevedlegget ETTER at tungen hadde begynt å anta en kantete form og å brenne, så ikke noe plakkebo her), og stingene er alt for lange og henger ned i halsen og det føles som om jeg forsøker å svelge ned/harke opp en hårball, og tør jeg minne på at jeg nettopp har vært matforgiftet og egentlig ikke har spist noe særlig siden forrige tirsdag?

Humøret er med andre ord ikke på topp.

I tillegg sa tannlegen at jeg må ta en jeksel til. Men da kommer jeg ikke til å la meg avspise med hodepinetabletter.
Da fjerne jeg heller jekselen selv med en ishakke, så sparer jeg totusen kroner.

5 kommentarer:

ringringring sa...

sikker på at du ikke forvekslet tannlegen og dyrlegen?
uansett, dårlig dyrlege syns jeg! sting ned i halsen? pinex? uuuuff!

kajsa sa...

pinex? d høres jo ut som nåkka du tar for å få ekstra ondt. vær gla d va ibux du fikk.

paaskeharen sa...

Dagens legestand er alt for kjipe på narkotikaen. Skjerpings!

frk. Figenschou sa...

ja, ærlig talt, det hjelper ikke å blåse på når noen har borret deg i kjevebenet.

ringringring sa...

hm, ja ibux mente jeg. pinex er samme, men har mindre sympatisk innpakning og navn.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...