Lørdagsjobbing

Jeg er jo sånt et høymoralsk individ at jeg ikke liker å blogge i arbeidstiden.
Men nå som jeg er på jobb på en lørdag uten at det ligger noe tvang i det (Tvang var sannelig et dårlig ord. Jeg tvinges jo aldri på jobb.) synes jeg at jeg kan blogge litt.

Jeg ville si noe om tid. En bitteliten ting.
Når man er på jobb på en vanlig arbeidsdag, går tiden mellom. Mellom klokken halv ni og fire for eksempel. Klokken tre er det en time til klokken fire og hjemgangen.
Men på en lørdag, når jeg har gått en tur på jobb for å jobbe unna litt, går klokka på en annen måte, bare fremover.
Klokka elleve er den bare elleve, og ikke snart lunsk eller litt under halvgått dag.
Klokka fire er den fire. Det er så deilig.

Nå høres det ut som jeg lider meg gjennom de vanlige arbeidsdagene mine, men det gjør jeg ikke. Klokka går mellom uten at man lider, men mellom går den.

2 kommentarer:

paaskeharen sa...

For meg er det helt UTENKELIG å ikke blogge i arbeidstiden. Hekkan, men Die Hard er en kanonfilm!

paaskeharen sa...

...Og promilleblogging fra påskeharen der, altså. Men det er jo sesong.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...