Pål.

Vi var og gikk en tur på stien i går, jeg og mann.
Først fikk vi oss hund, en som absolutt skulle oppføre seg som om den var vår hund fem meter foran oss og kaste seg på alle de andre hundene den traff, sånn at vi måtte si til alle sure hundeiere vi traff bortetter gangstien at den ikke var vår, og så, når vi ble kvitt den, fikk vi oss en annen hund som oppførte seg likeens. Men denne hadde hundeeier, uten at det gjorde noe fra eller til.

På gangstien ryktes det at jeg skal flytte til Skien.
Det var vel mer enn jeg visste selv, det er nok en som har ...talt hønene sine for tidlig eller hvordan det uttrykket nå er.


Hvis akkurat det er et uttrykk, nå ble jeg litt usikker.




Jeg fortalte min mor at jeg til tross for alle forbud hadde brukt loftsvasken i går, selv om jeg hadde gjort mitt aller beste og gått ned til kjellervasken for å pusse tennene osv.
Det kan ofte være vanskelig å vite om mødre er spydige eller oppriktig bekymrede.
Min mors reaksjon var noe sånt som Herrgud da hadde nu æ gådd å fådd sjekka haue.
Og når jeg ser det i skrift, virker det jo bare spydig.
Men da hun sa det, klarte hun å få sagt det sånn at jeg ble i tvil om hvilken følelse som egentlig lå bak. Faktisk.

...Men i eftertidens klare lys ser jeg vel kanskje at det ikke ligger så mye omtanke i en sånn uttalelse.

5 kommentarer:

Nick Muddyfoot sa...

Dessverre klarer ikke folk å høre etter; jeg hadde klart og tydelig satt ut rykte om at du skulle flytte til Porsgrunn!!

frk. Figenschou sa...

du må nok jobbe litt med diksjonen, og kanskje alliere deg med de utflyttede for å få det ryktet omsatt på børsen

yrg sa...

æ har sagt det før men det gjelde fortsatt; æ mislike folk som lar sitt liv invadere andres uten å vise hensyn eller forståelse for at det ikke e så frøktelig morsomt eller interessant å bli involvert!!! det være sæ hundeeiera som har verdens flotteste, snilleste og ellers besteste hund i verden, som bare elske onga og leking og snusing opp i skrittet på dæ, eller snemåkera som bare måtte legge sneen i din oppkjørsel eller folk som bare prate høyest i verden om både det ene og det andre i mobiln sin rett foran dæ!!! folk som tar sæ til rette uten hensyn til andre får mæ til å se rødt!

Føle mæ kanskje litt amper i dag!

frk. Figenschou sa...

men nu e du jo litt redd for hunda da.

Margrethe sa...

I tillegg til Skien, så HATER jeg folk som lar hundene sine løpe fritt omkring.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...