Posten

Jeg fikk altså endel zlåtis rett i hånden da jeg var på workshop i Polen. Det var fler enn jeg trodde jeg skulle få, så jeg fikk ikke brukt dem opp som planen var. Altså må jeg prøve å få omsatt dem til norske kronasjer.

Jeg begynte med Postbanken. Siden de har lavere vekslingsgebyr og siden jeg har konto der og siden jeg nå skulle dit likevel. Mest det siste.
Jeg spurte piken i kassen pent om de tok imot zloty.
Hun så så vidt på meg og bare ristet på hodet. Ikke? sa jeg.
Har du prøvd i en bank? sa hun.

Og her har jeg i alle de år levd i den villfarelse at Postbanken er en bank. Men så har jeg da også levd den stendig sammenrasende villfarsen at Posten er en Post også, og det vet jeg jo egentlig innerst inne at de ikke driver så mye med.
Tro hva de egentlig gjør på dagtid der?
Vanner blomstene på pauserommet?

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...