Seigpining av vinteren

Nå er det snestorm her. Utenfor vinduet.
Men litt innenfor vinduet og, iallefall er det så kaldt på kontoratelieret at jeg måtte finne fram en duk som jeg sitter her inntullet i.

Folk på Kirkeneset klager alltid over våren i Kirkenes. Det er fordi de leser aviser og tror at det skal være vår i april bare fordi noen noen andre steder har det sånn.
Det er heller sjelden man leser om osloensere som klager over at de ikke har samme vintervær som de har i norditalia.


Og folk som ikke er fra neset eller omkringliggende områder sier at vi ikke har vår.
Visst har vi det. Det er bare det at siden den varer i tre måneder er det ingen som legger merke til den.

2 kommentarer:

Nick Muddyfoot sa...

Været fredag var en bagatell. I fjor satt jeg å ventet på at barnetoget skulle passere mitt ringe hjem den 17.mai. Barnetoget kom ikke. Det gjorde derimot brøytebilen.

frk. Figenschou sa...

Og det er faktisk ingenting uvanlig med det.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...