Pengene i kassen klinger

I går kom det en pike på døren, med bøsse for Kirkens Nødhjelp. Hun spurte om vi ville støtte, og jeg spurte hva pengene gikk til. -Eh, de går til klimaendringene, sa hun. -Jeg husker aldri det der lange ordet.

Jeg gikk automatisk utfra at hun mente mot klimaendringene, og putta på penger, men nå håper jeg tenkte rett, ellers har jeg kokka på leggen, ettersom jeg jo ikke er for noen klimaendringer.
Pappa hadde besøk av de samme, men hos ham hadde de samlet inn penger "til de der i Afrika".

6 kommentarer:

rållse sa...

bra aprilsnarr å samle inn penger, resten av året hadde det vært stjeling

frk. Figenschou sa...

mmm men det var i går. Som ikke var i april engang.

Rålls sa...

Tenkte det er en bra idé til neste år.

Anonym sa...

Jeg hadde også besøk av Kirkens Nødhjelp, men spurte ikke om formålet. Jenta var søt og grei, og jeg vet jo at pengene går til misjonsarbeid i utlandet. Det finnes vel knapt noen frommere mennesker på vår jord enn disse moralsk perfekte misjonærene. Tenk hva de gir av seg selv, bare for å lære bort den riktige etikk og religion. Fra meg ble det godt over fire hundre kroner, tror jeg. Nesten.

Rålls sa...

Aprilsnarr!

frk. Figenschou sa...

hadde det vært samemisjonen derimot...
"det går til de der samene"
det tror jeg hadde slått an.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...