Gnrghh

Hodet mitt har låst seg. Eller posisjonen. Høyre og venstre går fint, delvis, opp og ned er voi herran loidloidloid! Det må være et kulelager som er gåent. Det er litt upraktisk når man har et mindre enn halvferdig skap liggende på en arbeidsbenk og presentasjon på mandag.
Nå kan man jo være snar i vendingen og trekke den slutningen at det er all vårbrisingen som har satt seg til å furte med verandaleppe i nakken, men det er nok heller arbeidet med nevnte skap. Det er litt uhåndterlig, men det er jo SÅ mye lettere å bøye seg selv i vinkel og holde venstre vegg oppe med hodet mens man banner på plass en tvinge som ramler i gulvet åttogførti ganger, samtidig som bakveggen holdes på plass med forbannelser og venstre albue, enn å be noen om hjelp. Helt ærlig. Mye enklere. Raskere går det og, tror jeg.

Jeg er litt i tvil om hva jeg gjør nå. Blir tynn og lekker, tror jeg! For sånn som det er nå gjør det vondt i hele nakken når jeg svelger. Ettersom jeg jo ingen viljestyrke har, er jeg verdens verste slanker, men nå får jeg det gratis.
Det rare er at når man er stiv i nakken, blir man så himla stiv i nakken. Altså, høyre og venstre går jo fint, men jeg tar meg i å snu hele kroppen sånn ca nede fra hælen når jeg skal se til siden. Og så kommer jeg på, øh, ånei, venstre-høyre er jo egentlig ikke noe problem. Men da synes jeg liksom jeg må opprettholde opplegget, når jeg første har påbegynt tømerstokkimitasjonen kan jeg jo ikke plutselig bli fleksibel som en kattunge, hva skulle folk tro!
Holder meg hjemme i dag.

Drømte i natt at jeg flyttet til Kina for å ta masteren min der, men jeg fikk ikke lån til huskjøp og måtte åpære hos en familie der fruen i huset insiterte på at jeg skulle oversette gamle julehefter til samisk for at ungene skulle lære seg det, enda jeg hadde sagt at jeg ikke snakka samisk. Foretrekker gåent kulelager.

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...