ta kontråll på kontinææænte

Til venstre (der måtte jeg tenke gitt): utstyr til norsk nettbank: trykk på knappen

Til høyre: utstyr til svensk nettbank: sett i bankkortet (ikke eurobonuskortet, men bankkortet), trykk inn koden du får oppgitt fra nettbanken etter å ha skrevet inn fødselsnummeret ditt der (det svenske), velg funksjon, trykk inn kortets pinkode, skriv inn koden du får opp i ruten i nettbanken. (dette gjentas hver gang du skal foreta deg noe i nettbanken. Det skal med at knappene på bankdåsen er ustyrt med frisk og stram springfjær og må dyttes inn RETT FORFRA med KRAFT)

Det er ingen tvil, regner jeg med, over hvilken som er sikrest.
Jeg tenker likevel i mitt aldri så stille sinn at det får da være måte på, men er man et byråkratisk land, så skal det sannelig følges opp i alle ledd, og det kan man jo beundre, teoretisk.

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det var da svært så omfattende den svenske der. Den norske er jo fin den, så lenge man skjønner at den er for venstrehendte så man tyder tallene riktig....

frk. Figenschou sa...

ja, for en gang var koden 21055 og da ble det litt problem fordi den egentlig va 22015. Hah! Hadde ikke skjedd på den svenske!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...