Ferie, punktivis liste.

65 fahrenheit. Fahrenhetgrader.
Jeg har lyst å ha ferie resten av livet, dette er jo fantastisk!
I dag har vi sluttet sirkelen, på et lite og marginalt vis: da jeg dro for å se på denne leiligheten gikk jeg forbi et minigolfsted, og tenkte ÅÅÅ minigolf! DER skal vi gå å spille! Om vi nå får leiligheten. Det gjør vi sikkert ikke.
Jeg har ikke mast så mye på at der skal spilles, for jeg tenkte at det syntes sikkert ikke the Stig var sånn kjempegøy, men det viste det seg at joda, det var han helt med på, ikke bare sånn dette-kan-jeg-gjøre-for-din-skyld, men i realiteten.
Så det har vi gjort i dag. Akkurat som da jeg var syv og spilte bangolf på Piteå Haffsbad.
Jeg er like dårlig i dag som den gang viste det seg.
Det første hullet måtte jeg bare gi opp. Det første! Heldigvis er progresjonen ikke progressiv, om du skjønner, så bane to fikk jeg i det minste til.
Men det er ganske interessant og ikke minst gøy når to personer totalt uten konkurranseinstinkt spiller mot hverandre. Eller gøy. Jo, gøy. Ikkeno stress og is ved bane åtte. Det var nesten så vi kjørte en omgang til men man skal ikke overdrive i ferien.



Vi har ikke fått gjort alt vi skulle gjøre i ferien, men det er egentlig bra, jeg mener, det er jo ferie og ikke attraksjonsoppsamlingsheat vi driver med. Jeg har kjøpt ds3d og spiller Zelda, wuhu.
Ellers synes jeg ferien skal bestå av disse punkter for å gjelds:
  1. spise is
  2. ha fri mer enn ti dager i strekk. Egentlig sytten.
  3. spise ute
  4. kjøpe noe som er altfor dyrt
  5. gå uten longs
  6. gå uten votter og lue og helst uten jakke
  7. sove lenge
  8. sitte ute og drikke øl
  9. være våken midt på natten (frivillig)
  10. få skille
  11. plukke bær
  12. fiske i vann eller elv men ikke nødvendigvis på hav
  13. være på hytta
  14. få ny pannelugg

  15. lukte på lynglukt
  16. snakke med folk man ikke har snakka med på lenge
  17. dra på etnisk festival (landskappleik eller samefest)
og hittils har jeg oppfylt alt frem til punkt ni og tror at resten og kommer til å gå i boks.

Det er en hel del sjøltenkte punkter som ikke kommer til å gå i boks, og det er internett sin feil. Internett ødelegger den produserende produktiviteten, hvilket jo er miljøvennlig, men litt teit hvis man har sett for seg alt man skal sy og veve. Jaja. Får ta det neste ferie.

3 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

hæ? hva skjedde med punkt femten?

Nick Muddyfoot sa...

Hvis det er ferie å kjøpe for dyre ting har jeg ferie hele året!

Polly S Jones sa...

1,2,4 (teller det om det er mamma som kjøper masse ting til meg?), 5, 6 (kanskje ingen bombe?), 7, 8, 9,11, (hhm nesten 12 - vi så i alle fall masse fisk og sa vi burde ha fiska), 13, 14,17, 18.

Og nesten alt på de to feriedagene jeg har hatt nå. Bra utnyttelse av ferie. Nr 2 ødelegger litt. Den skjer ikke. Men to x to fridager

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...