jeg tenkte jeg skulle ta meg sammen og bli blogger igjen

Jeg kom over et sånt kjedebrev på internett, hva heter det...ikke sånn at man skal sendte rundt sjokolade og truser, men sånn at man skal si det samme om seg selv som andre har sagt om seg. Sånne som Myrsnipa pleier å sende...ja uansett. Sånn. Og enda jeg hater sånne og ikke pleier å svare på dem skal jeg gjøre det nå, for jeg har vært en litt dårlig syteblogger i det siste. Altså, jeg har vært en skikkelig bra syteblogger, men en dårlig blogger.

Jeg husker som vanlig ikke rekkefølgen eller helt hva det var man skulle svare på, og jeg klarte å luke ned den siden jeg fant den på for å åpne denne, og nå finner jeg den ikke, men her kommer den da:

1. Hva var den siste smsen du fikk?
"Det var synd, men ikke noe å gjøre med."
Det var ikke sånn synd altså, jeg har ikke syndet.

2. Foretrekker du å ringe eller smse?
Smse. Minst mulig menneskelig kontakt, takk.

Faen, allerede nå begynner jeg å få problemer med å huske spørsmålene, og det var femti stykk, tror jeg.

3. Sover du på noen spesiell måte?
Eh, hva er spesielt? Jeg liker at det er mørkt. Og stille.

4. Sover du med kosedyr?
Borskasess! Min utkoste bamse som nå har rundet de tredve! Eller, jeg sover ikke med Borskasess i senga, men hun er med i flyttelasset enda. Søskenbarnet mitt spurte meg faktisk om jeg enda hadde Borskasess. Eller som hun sa det "Den der bamsen din som du drog med dæ overalt å som STINKA røyk." Ja. Tenkte aldri over det jeg, jeg var jo like innrøykt selv.

5. Har du saftflaske på badet?
Eller vent, var dette svaret på et spørsmål? Virker veldig umotivert som spørsmål. Nei.

6.Hva er det nærmeste røde i nærheten av deg?
Det ligger en rød caps her i sofaen

7. Hva har du plantet i vinduskarmen?
Ok, det var ikke et spørsmål men jeg hadde så lyst å svare på det, for jeg har plantet! Jeg føler meg så sinnsykt søringeksotisk! Jeg har plantet reddik, rucola, blomster, og erter. Voihoihoi! Når kan jeg sette dem ut på verandaen? De har kommet opp av jorda. Noen av dem.
Mange sier at man må få dem ut så de ikke blir bortskjemte og lange og spinkle.

8. Har du fått fartsbot?
Jeg! Jeg har ikke lappen! Sjøl om jeg er nording og alt. Og jeg hadde nok ikke vært en lovbryter om jeg hadde hatt den, jeg liker at folk oppfører seg ordentlig.

9. Hva var det siste du lagde selv?
Et sofabord! Eller jeg driver jo med en master i sjølbyggeri, gjelds det?
Nå fant jeg på dette spørsmålet selv, så da avgjør jeg vel forsåvidt akkurat det selv...det siste jeg har laget er et slags skap som heter "Droget/åbäket/skatebo"

10. Hva er ditt valgspråk?
Jeg skifta i går, det er "lat det fare"
Jeg følger det ikke, men jeg vil.
Før hadde jeg vel noe mer i retning av "men i helvette da, e du helt sopt i hauet!!"

11. Hvilket ord har du størst problemer med å uttale?
Ressurs og regissør.

12. Hvilket ord staver du oftest feil?
faktsik. Haha, faen. fakt isk. Og jo ikke blir ofte joikke, men jeg er jo same så det er vel naturlig.

13. Hva synes du om internett?
Jeg synes det var morsommere før. Hvor er alle de gøye tingene?

14. Hva er din største skrekk?
Å miste dialekten min, tror jeg. Sånn der blandt størsteskrekker som ikke er kreft og død.

15. Hva irriterer deg mest?
Se punkt 10.

16. Hva blir du mest stressa av?
Debatter på tv og radio. Jeg får maur i ørene og skrekk i hjertet og holder ikke ut.

17. Hva drømte du sist?
At jeg bodde i et kollektiv som var en stor låve som bare ramla sammen og som det var vanskelig å sende post ifra, men det var trivelig og jeg skulle gifte meg med The Stig siden han var kjæreste med ei teit jente og vi ville være sammen. Og noe med en strand, og en død tjeld.

18. Har du telt?
Nei.

19. Steder du har bodd:
oslo, bjørnevatn, hesseng, kirkenes, hesseng, kirkenes, jessheim, hamar, kirkenes, berlin, rauland, bergen, kirkenes, rauland, bergen, helsinki, nitra, stockholm. Ble litt feil rekkefølge dette men så er det jo litt å holde styr på. Og har en følelse av at det er noe jeg har glemt her....

20. Hva er din trivseltemperatur?
13 grader tror jeg! Ikke for varmt, og perfekt vær til å gå på tur i. 13 grader og ikke sur vind.

Nå har jeg funnet på spørsmål sjøl siden nr 6., så nå får det være nok.
Jeg utfordrer selvsagt Myrsnipa. Det er jo flere jeg gjerne vil utfordre men motet har forlatt meg.

Og hvis folk vil hjelpe meg med svar på nr 13., blir jeg forsåvidt glad.

9 kommentarer:

SURRESILJE sa...

Kan ikke hjelpe med plantespørsmålet, men må si at du klarte denne spørsmålsrunden bra!

frk. Figenschou sa...

ja du var jo en av dem jeg ville utfordre, men du har så bra fart på blogginga med alt flyttestyret, så jeg ville ikke ødelegge.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastisk, den aller beste spørsmålsrunda jeg har lest - by far!

Er trivselstemperatur innendørs også 13 grader?

frk. Figenschou sa...

nei herregud. inne må man få gå uten ullgenser. Hvor varmt er det? 21?

paaskeharen sa...

Tusen takk for den kjempefine hylla. Du er et geni!

frk. Figenschou sa...

fikk dere den! Hurra!!!

paaskeharen sa...

Ja, likte den veldig godt.

Anonym sa...

FERDIG!!!

(Jeg forsøker å kommentere med blogger-kontoen; feil sier han. Jeg forsøker å kommentere med wordpress-kontoen; feil sier han. GREIT, sier jeg, det e Snipa å nu e æ ferdig!!)

frk. Figenschou sa...

æ må si, godt levert!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...