Vintertid

Ja dere andre styrer kanskje med sommertid nå.
Vi har jo den der klokka på kjøkkenet som også måler temperaturen. I fjor da vi stilte den til vintertid bytta den også fra celsiusgrader til fahrenheit. Vi måtte ha konverteringstabell ved siden av den for det var helt umulig å få stilt den tilbake. Til slutt fikk vi det jo til men det tok månedsvis med forsøk fra oss og samtlige som kom på besøk. Og ikke husker vi hvordan vi endelig fikk det til heller.
Nå er det ikke plass til noe konverteringstabell ved siden av klokketermometeret for vinduskarmen er full av reddikker og rucola og tynne grønne ting som jeg tror kanskje er ugress.
Så vi tar ikke sjansen på å stille noe klokke, det får bare være vintertid* på kjøkkenet til været blir så bra at plantene kan flytte ut.
Og det er jo ganske passende.

Eller "norsk tid" som vi sier.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...